Part Two, J. Fabian og Mos Copenhagen er blandt førstegangsudstillerne på Bread & Butter.

”Vi er superglade for at være her,” lyder det enstemmigt. 


Kunder fra sydeuropa – og Asien

”Vi har de kunder, vi skal have, i Skandinavien. På Bread & Butter møder vi et mere internationalt kundesegment,” fortæller Charlotte Fabian til FashionForum.dk. Hun er adm. direktør hos playboy-skomærket J. Fabian Copenhagen, der ligesom mange af de andre danske brands har oplevet en stor opmærksomhed fra mulige sydeuropæiske kunder, især fra Frankrig, Italien og Spanien.

Dameskotøjsmærket Mos Copenhagen, der også er på messen for første gang, har ligeledes haft besøg af de sydeuropæiske kunder men har herudover oplevet en stor interesse fra en uventet kant – De er nemlig blevet invaderet af kunder fra både Sydafrika og Asien, især fra Tokyo og Hong Kong.



”Vi har fået både kontakter, presseopmærksomhed og mange ordrer i hus”, fortæller Rikke Bro, der er adm. direktør i Mos Copenhagen. Sammen med sin kollega, designer Sofie Edvard Nielsen, sidder hun i den lille stand i Bread & Butters Style Society-afdeling.

”Vi er arbejder kun med distributører, og lige nu har vi fire kontakter bare i Italien, som vi kan vælge i mellem,” fortæller Rikke Bro, der heller ikke lægger skjul på, at de er grundige med at få de rette samarbejdspartnere og har valgt at satse på distributører fremfor butikker.

Samme ordremængde er det ikke alle, der har skrevet, og blandt andet Part Two, har slet ikke ordreblokke med.

Netværksmesse
”Bread & Butter er en netværksmesse. Premium er en ordremesse,” lyder det fra Mads Kelø, der står for internationalt salg og franchise hos Part Two. Tidligere har Part Two haft stand på Premium.

”Vi er i gang med at revurdere vores mærke og henvender os nu til et yngre og mere fashionabelt distributionsnet. Vores design er, hvor det skal være. Det er i distributionsledet, der skal arbejdes," slår han fast og fortæller, at der fra deres agenter i Spanien er et ønske om, at brandet bliver – ikke bare yngre – men også dyrere, og at der nu ligger en udfordring i at få alle landeagenter til at arbejde sammen om den samme vision.

”For os er det også et signal om vores nye retning at sende, at vi er på Bread & Butter,” slutter Mads Kelø.

Også Charlotte Fabian understreger, at man ikke skal søge til Bread & Butter for at lande ordre, men at det er et sted at skabe netværk.

Højt serviceniveau
De nye brands på messen er enige om, at serviceniveauet på Bread & Butter er højt. 



”Det er en rigtig god, professionel messe og alle er samtidig i godt humør, så der er en god stemning,” slutter Charlotte Fabian og tilslutter sig dermed flertallet af de brands FashionForum.dk har talt med.

Lindbergh Cph. Jeans, Sand og The Wardrobe var også nye på Bread & Butter.