Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Lingeri-gigant stormer ud af krisen

Lingeri-gigant stormer ud af krisen
Lingeri-gigant stormer ud af krisen

Triumph melder om overskud og fornyet vækst på et marked, hvor en analyse viser, at lingerigiganten sidder på 41 pct. af BH-markedet i Norden. Det skriver Erhvervsbladet.dk.

Lingerigiganten Triumph kan igen præsentere overskud og fornyet vækst, der afspejles i en forøgelse på 5,4 procent i nettoomsætning samt en fremgang på 67,1 millioner i forhold til årsresultatet 2009 til 2010, skriver selskabet i en udsendt pressemeddelelse.

Samtidig fasttømrer resultatet af en frisk markedsanalyse brandets position som markedsleder i Norden med andele på op til 41 pct. af salget af Bh’er i forhold til konkurrenterne, fortælles det i den udsendte meddelelse.

I løbet af de første fem måneder af 2011 har man allerede indhentet 86 procent af 2010-resultatet, hvilket får den nye mand ved roret hos Triumph Nordic, administrerende direktør Søren Steffensen, til at se lyst på fremtiden og opjustere forventningerne for 2011:

"Efter en nedgangsperiode er Triumph landet solidt på fødderne med fornyet selvtillid og øget fokus, og vi forventer en fordobling af årets resultat for 2011 i forhold til 2010. Vi vil ikke længere være ”den stille elev i klassen”, men vil fastslå vores rolle som first mover og fremover sætte en klar agenda i lingeribranchen. Derfor er vi er parate til at leve op til vores rolle som markedsleder, tage ansvar og positionere os stærkt, både overfor forbrugerne såvel som vores kunder," siger han.

I efteråret 2011 lanceres desuden et nyt luksus lingeribrand, Triumph Essence, der skal tiltrække kræsne købere. Kollektionen har Helena Christensen som kampagnemodel og er allerede nu solgt ud i store mængder til kunder.

"Man kan forvente af Triumph, at vi fortsat vil udvikle os og vores koncept i dynamisk tempo. Vi er fulde af selvtillid og vil bevare vores position som det ledende lingeribrand på markedet. Vi vil blive med at være nyskabende men tro mod vores DNA, som er en unik forståelse for kvinders behov for god pasform og kvalitet kombineret med kommercielt og trendorienteret design," pointerer Søren Steffensen.