Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Alexander McQueen forlænger solbrillesamarbejde

Safilo Group kan tage æren for en stor del af 35 internationale luksussolbrillemærkers succes.
Safilo Group kan tage æren for en stor del af 35 internationale luksussolbrillemærkers succes.

Brandnavne som Dior, Gucci og Bottega Veneta vækker sandsynligvis væsentligt mere genklang hos forbrugerne end…Safilo. Ikke desto mindre kan Safilo Group faktisk tage æren for en stor del af 35 internationale luksussolbrillemærkers succes.

Ovennævnte tre, såvel som MaxMara, Giorgio Armani, Balenciaga, Hugo Boss og omtrent 30 andre store modehuse over hele verden, får nemlig produceret, distribueret – og ikke mindst designet – deres solbrillekollektioner af italienske Safilo.

Safilos briller forhandles således i mere end 100.000 butikker i 130 lande over hele verden, og i 2010 omsatte koncernen for mere end en milliard euro og havnede på et resultat (EBITDA) på knap 108 mio. euro.

Senest har det britiske modehus Alexander McQueen, der siden 2004 har licenseret husets solbrillekollektioner til Safilo Group, i dag annonceret, at de fornyer kontrakten og altså forlænger samarbejdet til og med 2015 – ifølge en pressemeddelelse til Safilos store fornøjelse:

"Safilo er meget glade for at kunne offentliggøre forlængelsen af vores succesfulde samarbejde. En forlængelse af denne art bekræfter, at Safilo er den foretrukne partner for luksusbrands, der forlanger det ypperste, hvad angår design, kvalitet og distribution,” siger Roberto Vedovotto, der er adm. direktør i Safilo Group, i en pressemeddelelse.