Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Bliv klogere på retail - nu med rabat

Læsernes fokus er skiftet med krisen.
Læsernes fokus er skiftet med krisen.

Hvordan kommunikerer du dit brand?

Da verdens største detailevent, World Retail Congress, løb af stablen i Berlin i efteråret opfordrede Guy Bellamy, der er adm. direktør i det britiske kommunikationsanalysebureau Financial Dynamics i konsulenthuset FTI, at læsernes fokus er skiftet med krisen.

”Tidligere var det sladder og horror, der solgte aviser. Under krisen blev det de mere seriøse historier. Læsernes daglige nyhedsforbrug er steget fra syv til 34 minutter under krisen,” forklarede Guy Bellamy under World Retail Congress.

Han fortæller, at forbrugerne i højere grad har vendt fokus ind ad.

”I dag vil folk læse historier om virksomhedens kunder – ikke om virksomheden. I din kommunikation skal du være løsningen på historien – ikke blot historien,” fortsætter han og forklarer videre, at man som retailvirksomhed skal have sig sin selvfremstilling for øje, når man stiller op til interviews.

”Forbrugerne vil have brugbar information fra talspersoner i nyhederne. Kilderne skal vise ansvar, lederskab og mod. Det er vigtigere end tidligere at udvise empati. Læserne og seerne kan ikke lide de talspersoner, der kun snakker om det, de gerne vil tale om, eller dem, der udelukkende fortæller, hvor godt det går. Folk søger noget mere autentisk i nyhederne.”

Ærlig kommunikation er altså i dette økonomiske klima vigtigere end overidealiserede glansbilleder, konkluderer Guy Bellamy.

Ved dette års World Retail Congress er blandt andre Janet Grove, der er næstformand i det amerikanske stormagasin Macy’s bestyrelse, Tommy Hilfiger (der vist ikke behøver nærmere introduktion) og Matt Brittin, der er adm. direktør i den britiske afdeling af Google på talerstolen.

FashionForum.dk er naturligvis igen tilstede ved kongressen, og helt ekstraordinært har World Retail Congress givet alle FashionForum.dks læsere mulighed for også at deltage til stærkt reduceret pris.

Oplyser du VIP-koden DFI-DIS25 når du tilmelder dig årets kongres, opnår du således hele 25 pct. rabat på deltagergebyret. Bestiller du inden 15. juli, skærer World Retail Congress i øvrigt yderligere 600 euro af prisen.

World Retail Congress 2011

Tid: 25.-28. september 2011
Sted: InterContinental Hotel, Berlin
Tilmelding: Kontakt Jørgen Skov, skov@european-network.com – Husk at opgive FashionForum.dks VIP-kode DFI-DIS25 for 25 pct. rabat på deltagergebyret. Tilmeld dig inden 15. juli for yderligere 600 euro i rabat.

For nærmere information om rabatter og priser, kontakt Jørgen Skov: skov@european-network.com

Læs mere om World Retail Congress 2011 her.

LÆS OGSÅ:

Retail-ekspert: Kend din kunde

Få din Burberry præcis som du vil ha’ den