Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Born Creative 2011 Ny artikel

Mød bl.a. grundlæggeren af Kitsuné og filminstruktøren Michael Noer.
Mød bl.a. grundlæggeren af Kitsuné og filminstruktøren Michael Noer.

Mød grundlæggeren af det succesfulde brand Kitsuné og virksomheden bag den virtuelle sanger og kultfigur Hatsune Miku, når Udenrigsministeriet og Eksportrådet i samarbejde med Modezonen, Musikzonen og Computerspilzonen sætter fokus på de kreative branchers muligheder for at co-brande sig til succes på eksportmarkederne.

Franske Kitsuné har skabt synergi mellem deres mode- og musikvirksomhed og brugt det som effektivt markedsføringsredskab. Tøjet er klassisk, musikken er nyskabende, og disse kvaliteter har smittet positivt af på begge parter i forhold til at få brandet ud over rampen internationalt.

Lyt med, når Kitsunés grundlægger Masaya Kuraki i oplægget ”How to gain success by creative collaboration” fortæller om synenergi-effekten i sine foretagender.

"Who is Hatsune Miku?"

Under denne overskrift vil Kanae Muraki, marketingdirektør for Crypton Future Media (Japan) fortælle om 3D-hologrammet med kultsatus, Hatsune Miku, hvis første virtuelle optræden i USA i Nokia Theatre i Los Angeles blev sponsoreret af bilgiganten Toyota.

Inden der afslutningsvis er gratis eksportrådgivning, networking og drinks, giver Katja Moesgaard fra MEC Access ”Gode råd om kommercielle og kreative partnerskaber”.

Filminstruktøren Michael Noer er moderator for konferencen. Han er senest aktuel med filmen “R”, der vandt ikke mindre end otte priser til årets Robert-uddeling.

Du kan tilmelde dig til arrangementet her.