Eksperter klar med væksthjælp til fem danske brands
Optagelsesudvalget bag DESIGN INCUBATOR har udvalgt de designvirksomhederne til projektet.Fem danske brands får gennem det næste halve år pustet yderligere vind i sejlene. Optagelsesudvalget bag DESIGN INCUBATOR har nemlig udvalgt de designvirksomheder, der kan se frem til at modtage vækststøtte og konsulentbistand.
De udvalgte er:
Stine Goya
Ole Yde
JEWLSCPH
bARBARA í gONGINI
Soulland
I Modezonen, der sammen med Kopenhagen Fur står bag initiativet i samarbejde med Dansk Erhverv, glæder man sig over gruppen:
”Vi har fået samlet en bred og forskelligartet flok. Der blev i udvælgelsen især lagt vægt på, hvilke ressourcer der allerede er i virksomhederne – både hvad angår viden og økonomi, der skal være noget at vokse på,” siger Kristine Sele Sørensen, der er projektleder på Modezonen.
Udvælgelseskomiteen tæller Henrik Spandet-Møller (tidl. Baum und Pferdgarten-direktør, nu selvstændig konsulent), Jacob Lund, (tidl. manager i Axcel, nu selvstændig konsulent), Peter Ingwersen (tidligere kreativ direktør i Noir), Natia Linneman, der er brand and alliance manager hos Kopenhagen Fur og Henrik Ralf Nielsen, der ligesom Kristine Sele Sørensen er projektleder på Modezonen.
Kristine Sele Sørensen fortæller videre, at en af årsagerne til, at der blev stilet efter at nedsætte så bred en gruppe som muligt, er, at denne første omgang DESIGN INCUBATOR gerne skal fungere som startskuddet til på sigt at oprette et fysisk inkubatormiljø, hvor flere virksomheder gennem tiden kan få adgang til bistand og sparring:
”Ambitionen er, at processen fortsætter. Der bliver forhåbentligt tale om et længerevarende projekt,” forklarer hun.
Der er kick-off på DESIGN INCUBATOR den 15. juni, hvor de udvalgte brands møder mentorerne og får præsenteret forløbet. Desuden holder Vincent F. Hendricks, filosofiprofessor og manden bag programmer som ”Gal eller genial” og ”Vincent – kort og kompakt” på DR2, inspirationsforedrag på dagen. FashionForum.dk bringer selvfølgelig løbende al akkumuleret viden videre.
Den 15. juni får brandsene endvidere tildelt deres såkaldte ’ekspertklippekort’ – et klippekort, der giver adgang til konsulentsessioner med en selvvalgt ekspert gennem det næste halve år.
”Ekspertklippekortet bliver skræddersyet til den enkelte virksomhed. De kan bruge det på det, de har brug for, altså alt fra en revisor til en jurist til en sourcingekspert til en brandguru,” forklarer Kristine Sele Sørensen.
Ugen, der følger den 15. Juni, byder på de første mentormøder for virksomhederne, samt udarbejdelse af en klarere udviklingsstrategi for de næste seks måneder. Første runde af DESIGN INCUBATOR afrundes den 15. december 2011.
Foto: Barbara i Gongini
LÆS OGSÅ:
Modezonen ansætter projektleder til DESIGN INCUBATOR
Nu skal dansk mode vækstes