Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Hussein Chalayan skifter navn

Den innovative designer Hussein Chalayan skifter navn og lancerer ny kollektion
Den innovative designer Hussein Chalayan skifter navn og lancerer ny kollektion

Hussein Chalayan finjusterer nu sit brand med et nyt navn og en ny kollektion. Det skriver Women’s Wear Daily (WWD).

Fra og med næste forårskollektion vil brandet  nemlig skifte navn. Det skal fremover kun hedde Chalayan i stedet for Hussein Chalayan.

”Jeg har tænkt over det i et stykke tid, og jeg gør det mest fordi, jeg har et langt navn,” fortæller designeren til WWD.

"Nu kan folk fokusere på ét ord. Og på et grafisk niveau er det meget skarpere og nemmere at huske.”

Når Chalayans nye forårskollektion afsløres i september, vil den dog også få selskab af en ny linje – Grey Label. Grey Label bliver en underlinje til designerens vante kollektioner, og bliver en kollektion med nogle af husets signaturer; bløde taljerede jakker, bukser og nederdele, strik og kjoler samt overtøj. Derudover tilføjes et lille udvalg af håndtasker og solbriller.

”Der er paralleller til hovedlinjen, men det er en smule mere tilgængeligt. Måske vil man se en sweater-fortolkning af noget der blev vist på catwalken,” siger Hussein Chalayan.

Den nye kollektions priser bevæger sig fra 100 euro for en top, til 450 euro for overtøj. Designeren reintroducerer også sin pre-kollektion til hovedlinjen. Den vil være til salg i Europa, USA og Mellemøsten.

Kilde: WWD.com.