Gode muligheder for danskere i Mellemøstens modecentrum
Abu Dhabi og Dubai regnes for Mellemøstens og Nordafrikas modecentre med et veletableret detailnet."Abu Dhabi og Dubai regnes for Mellemøstens og Nordafrikas modecentre med et veletableret detailnet og et attraktiv kundegrundlag.”
Med de ord forklarer Martine Gram Barbry, global teamleder med fokus på mode og design i Eksportrådet, hvorfor danske modevirksomheder bør holde et vågent øje med De Arabiske Emirater (UAE).
Start ekspansionen her
Hun forklarer, at netop de to emiratmetropoler er oplagte steder at starte ekspansionen, fordi byerne både har en attraktiv og købedygtig lokalbefolkning og dertil et væld af turister.
”En stor gruppe potentielle forbrugere, som er både brandorienterede og kvalitetsbevidste, giver danske modevirksomheder nye interessante – og for en stor dels vedkommende uudforskede – muligheder i UAE," siger Martine Gram Barbry videre.
For selvom flertallet af de lokale kvinder stadig bærer abaya (traditionel muslimsk klædedragt, red.), var seneste Sex & The City-film ikke helt upræcis: kvinderne bærer nemlig for en stor dels vedkommende deres dyre designertøj under abayaen.
UAE Fashion Event
Eksportrådet giver i samarbejde med Den Danske Ambassade i Dubai til efteråret danske virksomheder mulighed for at stifte nærmere bekendtskab med emiraternes modepotentiale. Ved en todages delegation, Fashion Event, til Dubai får modevirksomhederne således lejlighed til at høre nærmere om markedet fra lokale eksperter, møde lokale indkøbere og agenter og få et guidet besøg i de største storcentre i byen.
"Eventen giver danske modevirksomheder mulighed for at få en bedre indsigt i markedet, få overblik over mulige afsætningskanaler og møde de vigtigste indkøbere, distributører og agenter i UAE," forklarer Martine Gram Barbry.
Eventet afholdes den 10-11. oktober 2011 og koster 9.780 kr./person ekskl. fly, lokaltransport, kost og logi.
LÆS OGSÅ:
Dubai udfordrer London som verdens førende retailmetropol
Mellemøsten – det næste store eksportmarked