Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Jimmy Choo på nye hænder

Det britiske brand er blevet overtaget af Labelux-gruppen, der også tæller Derek Lam og Bally.
Det britiske brand er blevet overtaget af Labelux-gruppen, der også tæller Derek Lam og Bally.

Den europæiske luksusgruppe Labelux, der blandt andet ejer skobrandet Bally og designermærket Derek Lam, har netop købt Jimmy Choo fra TowerBrook Capital for mere end GBP 500 mio.

Allerede lørdag lå Labelux forrest i budkapløbet med et felt bestående af investeringsvirksomhederne TPG Capital og Investcorp samt den amerikanske retailkæde Jones Group.

Ifølge Joshua Schulman, der er adm. direktør i Jimmy Choo, passer Labelux og Jimmy Choo som hånd i handske. Tamara Mellon, som for femten år siden forestod udviklingen af Jimmy Choo til et verdenskendt luksusbrand, bliver i huset som kreativ direktør. Ifølge rygterne har Tamara Mellon tjent et tocifret millionbeløb (i britiske pund, vel at mærke) på overtagelsen.

”Min ambition for Jimmy Choo er at inspirere kvinder over hele verden. Jeg er meget stolt af alt det, vi har opnået gennem de seneste 15 år, og jeg er glad for, vi nu bliver en del af Labelux, som er en partner, jeg ved, deler vores værdier og passioner, og som stræber efter ambitiøs vækst i luksusindustrien,” siger chefdesigneren.

Og også sælgerne har noget at glæde sig over. Eftersignede har TowerBrook nemlig tjent den oprindelige investering fra 2007 hjem tre gange på salget.

Under de nye ejere bliver fokus i første omgang at ekspandere Jimmy Choo i Europa, USA og Asien. Jimmy Choos ekspansion i USA skal bane vejen for amerikansk ekspansion af Bally på et senere tidspunkt.

”Jimmy Choo er et enestående brand med et enormt vækstpotentiale og en mulighed for at skabe vækstsynergi for hele gruppen,” siger Reinhard Mieck, der er adm. direktør i Labelux.

Jimmy Choo planlægger at udvide accessories-delen, der lige nu består af håndtasker, solbriller og tørklæder. Videre er der planer om at udvikle herresko-delen og snuse til parfumer.