Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Adidas udnævner chief marketing officer

Med udnævnelsen af en CMO søger Adidas at styrke sammenhængskraften i det globale brand
Med udnævnelsen af en CMO søger Adidas at styrke sammenhængskraften i det globale brand

Tyske Adidas har netop udnævnt Hermann Dieninger som chief marketing officer (CMO) for hele adidas-brandet. Det skriver Just-Style.com.

Dermed overtager han ansvaret for alle Adidas’ tre underbrands – Adidas Sport Performance, Adidas Originals og Adidas Sport Style – i et forsøg på at strømline og tilpasse virksomhedens markedsføring af brandet.
Deininger har arbejdet for Adidas siden 1985, og været i virksomhedens globale marketinggruppe siden 2000.

Bernd Wahler, der indtil nu har fungeret som CMO i Adidas Sport Performance, overtager i stedet en ny og udvidet funktion som innovationsdirektør for Adidas-brandet. Han kommer dermed til at arbejde lige under Hermann Deininger.
Deininger, der overtager sit nye job 1. juni, får Erich Stamminger, bestyrelsesmedlem med ansvar for globale brands, som overordnet.

Han sætter følgende ord på ansættelsen af Deininger.

”Tidligere i år startede vi med at vise bredden og dybden af Adidas-brandet i den globale brand-kampagne ”Adidas is all in”, der er rettet mod vores forbrugere over hele verden. Det næste logiske trin i udviklingen af vores brand, er yderligere at styrke sammenhængen i vores interne organisation.”

”Under Hermann Deiningers lederskab, har vores Sport Style-brand over de sidste år nået rekordhøjder. Jeg er overbevist om, at han fremadrettet vil styrke Adidas’ position som globalt brand. 
Samtidig vil Bernd Wahler med sin nye titel sikre at Adidas fortsætter med at være den innovative leder i vores industri.”

Kilde: Jyst-Style.com.