Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Skab brandloyalitet gennem butiksevents

Deadline for tilmelding af events til Copenhagen Fashion Festival nærmer sig.
Deadline for tilmelding af events til Copenhagen Fashion Festival nærmer sig.

Deadline for tilmelding af events til Copenhagen Fashion Festival nærmer sig. Festivalen, der inviterer den almindelige forbruger indenfor til Skandinaviens største modeuge Copenhagen Fashion Week, løber af stablen den 3. – 7. august 2011, hvor bl.a. butikker, restauranter og museer byder på en række events inden for shopping, udstillinger, koncerter og modeshows med mere.

Julie Christine Kühne, som er projektkoordinator på Copenhagen Fashion Festival, fortæller til FashionForum.dk, at festivalen er en oplagt mulighed for modevirksomheder til at involvere og nå forbrugerne gennem spændende events:

”Ekstraordinære tiltag er en god måde for virksomheder at skabe loyalitet og et tilhørsforhold til sine kunder samt en anledning til at skabe merværdi og brande sin virksomhed,” siger Julie C. Kühne.

Julie C. Kühne påpeger, at festivalen desuden tilbyder virksomheder gratis markedsføring i form af Fashion TV, et trykt program, pressemeddelelser og nyhedsbreve, som udgives under modeugen samt eksponering på Copenhagen Fashion Festivals hjemmeside og Facebook. Yderligere har virksomheder mulighed for at annoncere i festivalens medier.

Eksklusivitet fanger forbrugerne

Eksklusivitet er nøgleordet, fortæller Julie C. Kühne og uddyber:

”Det er vigtigt, at virksomhederne skaber en helhedsoplevelse, som giver værdi og en følelse af eksklusivitet for kunden.”

Kunderne er nemlig, ifølge Julie C. Kühne, blevet mere kræsne:

”Eventen skal derfor være ekstraordinær og anderledes for at fange forbrugernes interesse.”

Eventens succes afhænger til dels af butikkernes egen indsats. For eksempel er det vigtigt, at virksomhederne aktiverer deres kundedatabase og gør en aktiv indsats for at få eventen bredt ud, forklarer Julie C. Kühne.

Fashion Night Out
Om fredagen under modeugen afholdes hvert år "Fashion Night Out", hvor flere butikker i København fejrer modeugen ved at lade forbrugerne shoppe efter lukketid og ved at gøre noget særligt for deres kunder gennem mindre eller større events.

”De brands, som deltager i Fashion Night Out, bidrager desuden til at sætte gang i handlen og skabe liv i København og til at forstærke signalet om København som modeby og Copenhagen Fashion Week som Skandinaviens største modebegivenhed,” påpeger Julie C. Kühne.

Foruden Fashion Night Out afvikler Copenhagen Fashion festival også det miljøvenlige tiltag ”The Green Walk”, som giver bæredygtige virksomheder mulighed for yderligere branding gennem en shoppingrute, der fører kunderne rundt til butikker, som fører bæredygtige brands. 


En festival i vækst


Copenhagen Fashion Festival er en tilbagevendende festival, som finder sted to gange årligt  – henholdsvis i uge 5 i februar og uge 31 i august i forbindelse med modeugen og er et åbent arrangement, som henvender sig til byens borgere, turister, samt de mere end 60.000 branchefolk, der besøger modeugen.

Festivalen har siden sin debut i 2008 oplevet en massiv vækst og bød på omkring 170 events under modeugen i efteråret 2010.

Tilmelding

Tilmelding: Deadline for tilmelding er den 15. juni 2011.
Send en kort beskrivende tekst samt foto til julie@copenhagenfashionweek.com
Yderligere information: julie@copenhagenfashionweek.com, tlf. +45 30 13 91 61

Læs mere om festivalen:
Copenhagenfashionfestival.com

Læs også
The Green Walk – stigende interesse for bæredygtighed