Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Danskerne er vilde med stramt undertøj

Stormagasinet Magasin lancerede i april, som de første i Danmark, eksklusivt det amerikanske undertøjsmærke Spanx og med stor succes.
Stormagasinet Magasin lancerede i april, som de første i Danmark, eksklusivt det amerikanske undertøjsmærke Spanx og med stor succes.

Nu kan danske kvinder også stramme ind og løfte op med bodyshapere fra Spanx – Stormagasinet Magasin du Nord lancerede nemlig i april måned, som de første i Danmark, eksklusivt det amerikanske undertøjsmærke Spanx, som er støtteundertøj, der former kvindes krop og holder på figuren.

Jan Helleskov, som er kommunikationschef hos Magasin, fortæller til FashionForum.dk, at salget er gået over al forventning:

”Salget er gået godt, og der er stor efterspørgslen fra vores kunder på Spanxs bodyshapere,” siger Jan Helleskov.

Danskerne kender til Spanx
Jan Helleskov ser en klar tendens til, at kunderne kender til Spanxs brand i forvejen.
En årsag hertil er, ifølge Jan Helleskov, at Spanx er blevet et stærkt internationalt brand bl.a. forstærket af den enorme medieomtale, som produktet har fået i forbindelse med, at filmstjerner som Julia Roberts og Gwyneth Paltrow har udtalt, at også de former kroppen med Spanx.

Spanx rammer bredt
Jan Helleskov fortæller desuden, at han ser en tendens til, at Spanx rammer bredt blandt de danske kunder:

”Både aldersmæssigt og i forhold til kropsstørrelse rammer Spanx utrolig bredt hos vores kvindelige kunder. Det er endnu en grund til Spanxs enorme popularitet – Produktet tiltaler alle,” siger han og tilføjer, at det specielt er lange benklæder og bodystocking i hudfarve, som sælger godt.

Magasins brand – et Spanx brand
Designerne bag Spanx har valgt at lancere deres kollektion eksklusivt i Magasin du Nord den første måned, hvor de sælger i Danmark. Derefter vil produktet kunne købes i livsstils- og undertøjsbutikker. Jan Helleskov udtaler om samarbejdet:

”Magasin blev udvalgt af Spanx, fordi de synes godt om Magasin du Nords lokation og den kundestrøm, der følger derved. Desuden passer brandet Magasin godt til Spanx som brand.”

Jan Helleskov fortæller afslutningsvis, at Magasin er meget glade for samarbejdet, som han ser forsætte i fremtiden, da Spanx er en god forretning for Magasin.

Se mere på: spanx.com