Adidas udvider i Vestkina
Adidas har netop åbnet det sidste kinesiske kontor i gruppens Route 2015-plan.Den tyske sportstøjskoncern Adidas har åbnet nyt regionalt kontor i Chengdu i det vestlige Kina. Det skriver Just-Style.com.
Denne åbning markerer aflsutningen af Adidas’ plan for restrukturering af det kinesiske marked. Her har Adidas inddelt Kina i fem regioner som del af gruppens såkaldte ’Route 2015’-strategi, der blev annonceret i november 2010.
Route 2015 sætter fokus på de områder, som virksomheden mener har det største vækstpotentiale. – Eksempelvis forventes det kinesiske marked at vokse med tocifrede rater de næste fem år.
Adidas Groups kinesiske direktør Colin Currie forklarer, at gruppen med åbingen ønsker at få bedre adgang til de mindre byer i regionen.
”Vi har omorganiseret for at kunne gribe fremtidige muligheder i Vestkina og komme tættere på vores forbrugere,” siger han.
Det nye kontor i Chengdu får ansvaret for 12 provinser, kommuner og uafhængige regioner i Vestkina og bliver dobbelt så stort som det tidligere kontor. Kontoret får ansvaret for både franchise og regional markedsføring i området.
Læs også:
Er dit brand mere populært end Chanel?
Nu vil Adidas laver jeans