Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Eksplosion i britisk mobil-shopping

En ny britisk rapport viser en enorm stigning i antallet af retailsøgninger via smartphones.
En ny britisk rapport viser en enorm stigning i antallet af retailsøgninger via smartphones.

Hvordan ser din internetbutik ud, hvis man besøger den fra en iPhone? En ny rapport viser, at antallet af retail-søgninger foretaget via smartphones og tabletcomputere i Storbritannien er steget 29 pct. alene de seneste tre måneder.

Analysen, der er foretaget af Google i samarbejde med British Retail Consortium, viser, at en ud af ti søgninger med henblik på shopping foretages fra en smartphone eller en tablet.

LÆS OGSÅ: SÅDAN KAN iPAD FREMME RETAIL

“Det er påfaldende, hvor hurtigt shopping udvikler sig,” siger adm. direktør i British Retail Consortium Stephen Robertson til ft.com og forklarer videre, at det sender et værdifuldt signal til alle fremadtænkende retailere, som endnu ikke har en mobil-shoppingplatform.

LÆS OGSÅ: EBAY SKÆRPER KAMPEN OM KUNDERNE MED NY APP

Søgninger efter retailprodukter via mobilen steg med 181 pct. sammenlignet med i fjor, og at den enorme vækst tog fart allerede med lanceringen af Apples iPhone 3G i 2008. Det er særligt i den engelske hovedstad, at mobilen bliver brugt til retail-søgninger. Præcis hvor mange af disse søgninger, der ender med et egentligt køb, besvarer rapporten ikke, men at dømme efter den rygende udvikling i antallet af onlinehandler, drejer det sig sandsynligvis trods alt om et par stykker.

FashionForum.dk kigger i dag nærmere på m-commerce (shopping via mobilen, red.) i Danmark.

LÆS OGSÅ: MOBILEN GUIDER KUNDERNE I STORCENTRET