Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

SAND er første danske herretøjsbrand i SAKS

Som det første danske herretøjsmærke vil SAND fra og med efteråret være på hylderne i det fine varehus.
Som det første danske herretøjsmærke vil SAND fra og med efteråret være på hylderne i det fine varehus.

Som det første danske herretøjsmærke vil SAND fra efteråret være at finde på hylder og bøjler i det legendariske amerikanske varehus SAKS Fifth Avenue i New York.

Det har været muligt at købe SAND i USA siden 2007, hvor det danske brand med en måske nok temmelig uheldig timing – lige da krisen brød ud – entrerede markedet på den anden side af Atlanten.



Krise eller ej – Det endte nu alligevel lykkeligt, for SAND var udvalgt sammen med blandt andre Donna Karan til at deltage ved den store herretøjsmesse Magic i Las Vegas, og som Marie Sand, brandets pr-manager – og i øvrigt datter af Søren og Lene Sand, brandets ejere og stiftere, siger til FashionForum.dk: Kunderne stod i kø ved SANDs stand, og alle, der blev præsenteret for kollektionen, afgav ordrer.

SAND har således på blot tre og et halvt år opnået en omsætning på knap 100 mio. kr. fordelt på godt 160 butikker i Nordamerika. Og fra efterårets altså også i SAKS, der har ligget på adressen 5th Avenue siden 1924.

SANDs nordamerikanske samarbejdspartner Al Israel sammenligner det danske brand med en anden af de helt heftige europæiske sværvægtere:
 
”For 25 år siden introducerede jeg Giorgio Armani i Nordamerika, og nu er jeg ved at gøre det samme med SAND.”

FashionForum.dk forsøger i dag at fange Søren Sand til en kommentar om den flotte anerkendelse.