Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Burberry satser højt på nye markeder

Det britiske brand satser på at udvide med 12-13 pct. i dette regnskabsår.
Det britiske brand satser på at udvide med 12-13 pct. i dette regnskabsår.

Burberry solgte i første kvartal af 2011 for en tredjedel mere end samme periode året inden. Og det er særligt de nye markeder, med Kina i spidsen, der driver fremgangen. Derfor er det da også her, luksuskoncernen har tænkt sig at sætte ind fremadrettet.

”Det er en klar indikator for, hvor hurtigt væksttakten er, og hvilke mulighed, der er i det kinesiske marked. Kina vil fortsat være et af de allerstørste markeder, det er helt sikkert,” siger Stacey Cartwright, der er finansiel direktør i virksomheden.

Burberry overtog i fjor kontrollen fra sin lokale franchise-tager med 50 butikker i Kina, og har siden føjet endnu 10 butikker til disse.

Koncernen har også åbnet syv nye butikker i både Indien, Saõ Paulo og Puebla i Mexico, og planen er at føje endnu flere butikker til i både Latinamerika og Mellemøsten. I alt forventer Burberry at udvide retail med 12-13 pct. i år.

Burberry hentede GBP 390 mio. hjem i omsætning i første kvartal 2011, vel at mærke eksklusiv det spanske marked, hvor der foregår omstruktureringer. En analyse fra Reuters havde tidligere skudt omsætningen i perioden til 357 mio. pund.