Bestseller undskylder vovet reklamekampagne
En Jack & Jones-reklame har fået svenske forbrugere op af stolen. Nu undskylder Bestseller.En ny reklamekampagne har skabt heftig debat i vores naboland. Den nye kampagne for Jack & Jones har således ført til, at mere end 60 klager er havnet på den svenske forbrugerombudsmands bord. Det skriver Bureaubiz.dk.
Det er reklamens seksuelle toner, der har fået svenskerne til at fare i blækhuset, men Mikael Jørgensen, der er adm. direktør i &Co, markedsføringsbureauet bag kampagen, fortæller, at den slags reaktioner er temmelig almindelige i Sverige:
"Vi kan i hvert fald se, at trafikken på Jack & Jones-sitet er syvdoblet på det seneste, så kampagnen ser ud til at tage fat nu," siger Mikael Jørgensen til Bureaubiz.dk.
Jack & Jones‘ fitness club
I reklamefilmen forklarer en yppig – og letpåklædt – kvinde, at man kan blive optaget i Jack & Jones’ fitness club, så man er parat til al den ’action’, man kan forvente at få, når man ifører sig herretøjskædens forårskollektion.
Hos Bestseller er markedsansvarlig Kasper Cort Pedersen efterfølgende rykket ud med en undskyldning på Resume.se.
Undskyld!
Her beklager han, at kampagnen har haft en chokeffekt på nogle svenskere og understreger, at Bestseller ingen intention har om at diskriminere kvinder. Samtidig fortæller han, at kampagnen har fået en positiv modtagelse – også i Sverige.
Og Mikael Jørgensen fra &Co påpeger da også, at reklamen virker:
"Vi arbejder med et budget, der ikke matcher de store konkurrenters, og så er det nødvendigt at gå mere til kant for at få opmærksomhed," siger Mikael Jørgensen.
Døm selv: Se filmen her.
Kilde: Bureaubiz.dk
Foto: fra Jack & Jones-kampagnefilmen.
Læs også:
Eksplosiv stigning i salg af fairtrade-tøj