Halvdelen af alle kvinder kender Pandora
Pandoras strategi om at bygge et globalt brand har indtil videre båret frugt.Pandoras strategi om at bygge et globalt brand har indtil videre resulteret i, at 51 pct. af kvinderne i alderen 25-49 år kender det danske smykkemærke. Det skriver RB Børsen.
Det oplyser en meget tilfreds administrerende direktør, Mikkel Vendelin Olesen, på et pressemøde i forbindelse med selskabets første årsregnskab som børsnoteret virksomhed.
"Det er helt vildt meget," lyder det fra direktøren. Kendskabet er steget fra 37 pct. for et år siden, og ifølge direktøren viser det, at Pandoras indsats for gøre Pandora mere kendt bærer frugt.
Undersøgelsen er gennemført på de markeder, der er relevante for Pandora – der er altså ikke tale om en verdensomspændende undersøgelse, understreger han.
I Danmark er kendskabsgraden over 90 pct. Mikkel Vendelin Olesen vurderer, at det blandt andet skyldes den store opmærksomhed om selskabets børsnotering.
Kilde: RB-Børsen