Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Retailtrend: Koncepter målrettet selvbevidste tweens

Det sidste nye er butikker tiltænkt de unge kunder mellem 7-12 år.
Det sidste nye er butikker tiltænkt de unge kunder mellem 7-12 år.

Store modekæder, der er kendt for at appellere til yngre forbrugere, åbner i flæng særlige butikker henvendt til tweens (de 7-12-årige).

Med kædekoncepter som P.S. (Aeropostale), Justice (American Eagle Outfitters) og Abercrombie Kids udvises skarpe demografiske skel i brandenes butiksstrategi og en anerkendelse af, at der er afgørende forskel på tweens og teens.

De nye tween-mekkaer er ikke bare butikker, hvor de 7-12-åriges mødre ikke kunne drømme om at shoppe til dem selv. Heller ikke deres ældre teenage-søstre kunne finde på at købe ind her. Produkterne, butiksoplevelsen og markedsføringen er nemlig tilpasset det, man vil have, når man endnu ikke er voksen, men heller ikke er en barnlig toddler, som mor bestemmer, hvad skal have på.

Hos P.S. i shoppingcentret Garden State Plaza (New Jersey) strømmer der fx højlydt pop-musik ud af højtalerne, og der er touch screens med kameraer, som børnene kan posere foran for bagefter at dele eller “delete” billedet af dem selv i det nye tøj. Budskabet til børnene er: “Det her er en butik for til dig – og ikke til de voksne”.

Læs resten af indlægget her.

Blogindlægget er skrevet af Mette Skovgaard Frich, konsulent i Retail Institute Scandinavia. Retail Institute Scandinavia er et konsulent- og videnshus med fokus på detailhandel og forbrugeradfærd. Læs flere blogindlæg på www.retailblog.dk.

Foto: Abercrombie Kids