Modeugen var en dag kortere, og selvom messerne sluttede en dag senere, var de stadig vel besøgt under den netop overståede Københavnske modeuge. Fire messer og 39 udstillere kunne denne gang benytte sig af fælles shuttlebusser og markedsføring. Copenhagen Fashion Fair (CIFF) havde tilsammen med CIFF Kids hele 26.500 besøgende. Det er flere end der var i august, men cirka 1000 mindre end der var i det foregående år.

Derudover understreger messearrangørerne, at andelen af internationale besøgende, når man trækker de nordiske lande fra, er steget med fem procent sammenlignet med sidste år. Især gæster fra Italien var bredt repræsenteret, men også tyske besøgende deltog i stort omfang. Det samme gør sig gældende for Gallery, der udstiller de mere progressive skandinaviske mærker. På gallery vises mere end 300 kollektioner, og det er flere end nogensinde før. Der var ca. 11.600 indkøbere med på Gallery, hvilket overstiger antallet i august. Det er dog 800 mindre sammenlignet med sidste år.

Mindre stigninger blev registreret hos denim- og streetwearmessen Terminal 2, hvor der var 13.750 besøgende, hvilket er ca. 5 procent mere end sidste år. Messen Cph Vision talte 12.385 indkøbere på denne modeuges messe, som er ca. samme niveau som det foregående år. På begge messer blev en stigning af finske besøgende registreret.
Endnu en gang markerer København sig som inspirationskilde til det progressive marked og samtidig som en stærk spiller i kampen om, at være den foretrukne skandinaviske modeby, der stadig er inspirationskilde til det progressive marked.

Kilde: Textilwirtschaft.de