Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

IC Companys skal kigges efter i sømmene

IC Companys har med strategiske nyvindinger fået mulighed for at undersøge sine brands til bunds.
IC Companys har med strategiske nyvindinger fået mulighed for at undersøge sine brands til bunds.

IC Companys har netop fremlagt deres regnskab for første halvår 2010/2011, og adm. direktør Niels Mikkelsen understreger, at koncernen nu rent faktisk har mulighed tilføje yderligere brands til porteføljen efter efterårets strategiske udvikling, hvor hvert af gruppens elleve brands har fået egne branddirektør men samtidig kører efter samme overordnede logistiske skabelon.

Men der kommer ikke nye brands i ICCs stald lige med det første, understreger direktøren:

”Vi har nu mulighed for at tilføje brands, men vores førsteprioritet er at få de mærker, vi har i hus, til at fungere. Og det er blevet lettere med den nye line function,” siger direktøren til FashionForum.dk.

Særligt Soaked in Luxury, det af gruppens mærker, der har mindst omsætning, har haft et par svære sæsoner, men Niels Mikkelsen understreger, at det nu går i den rigtige retning.

”Soaked er ved at komme sig. Vi har set positive ordreindtag,” fortæller direktøren, der videre understreger, at han altså ikke på stående fod har planer om at skride til handling i forbindelse med det specifikke brand.

”Men med den nye line function har vi mulighed for at undersøge hvert enkelt brand mere grundigt, og det har vi planer om at gøre,” slutter direktøren.