Den franske luksuskoncern LVMH har overtaget det Los Angeles-baserede danske hudplejebrand Ole Henriksen. LVMH-gruppen, der har blandt andre brands som Louis Vuitton, Céline, Marc Jacobs og Givenchy under vingen, har også tidligere været berømmet for at genkende makeup- og hudplejevirksomheder med potentiale og ejer blandt andet Benefit og Make Up For Ever. Det skriver både FT.com og Earthtimes.org.

”Jeg er meget glad for at slutte mig til LVMH. Jeg er sikker på, at mit brand – med den globale viden, der eksisterer i LVMH – kan ekspanderes yderligere og blive et verdenskendt og eftertragtet mærke på hudplejemarkedet,” siger Ole Henriksen, stifter og hidtidig ejer af brandet Ole Henriksen.

”Ole Henriksen har udviklet et unikt hudpleje-brand med stor forbruger-appel og klare mål for fremtidig succes. Vi er meget stolte af at byde Ole Henriksen velkommen i LVMH-familien og til at deltage i den næste fase af brandets udvikling,” siger Group Managing Director i LVMH, Antonio Belloni.

LVMH ejer Sephora, den verdensomspændende kæde af skønhedsstormagasiner, hvor også Ole Henriksens produkter sælges.

Ole Henriksen fortsætter som brandets kreative direktør, og det forventes, at der ansættes en ny adm. direktør i begyndelsen af 2011. Den kommende adm. direktør vil referere direkte til David Suliteanu, der er adm. direktør i Sephora Americas.

Det oplyses ikke, hvor meget LVMH har betalt for det danske brand.

(Opdateret kl. 10.30)