Børnetøjsmessen CPH Kids, der blev grundlagt i 2009, vokser støt. På årets messe besøgte mere end 3600 indkøbere hallerne på Carlsberg, mod 3000 besøgende for et år siden, og det glæder messedirektør Lone Holm:

"CPH kids er nu for alvor kommet på modens verdenskort. Det mærker vi også på den store interesse fra verdens førende modemagasiner til børn, som er med til at skabe hype om skandinaviske brands til glæde for dansk eksport og for udstillerne."

Siden messen første gang slog dørene op i februar 2010 er udstillerne også vokset – og ikke kun i antal, fortæller Lone Holm:

"I år oplevede CPH kids, at mange udstillere bad om mere plads, fordi deres sortiment var udvidet i forhold til under den finansielle krise. Så i år var CPH kids ca. 50 pct. større målt i kvadratmeter i forhold til samme tidspunkt sidste år," fortæller Lone Holm.

For et år siden udstillede 72 danske og udenlandske børnetøjsbrands på messen, denne gang havde hele 106 mærker valgt at vise deres kommende kollektion i Tap 1-hallen. Godt en tredjedel af indkøberne kom fra udlandet, og som det også er tilfældet på de andre modemesser, tegner særligt tyske, svenske og hollandske indkøbere sig for en god bid af de internationale besøgende.

Følg med på FashionForum.dk for et grundigt tilbageblik på den netop overståede modeuges messeaktivitet.