Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Anmeldelse: S’NOB de NOBLESSE AW11

S’NOB de NOBLESSE viste læder, print og pailletter.

S’NOB de NOBLESSE havde valgt af afholde show på Toldboden. Der var fra starten højt humør blandt publikum og dæmpet, lilla neonlys, hvilket skabte feststemning. Under showet kom sangerinden Camille Jones ind og sang to live-numre, og den elektroniske musik passede fint til iscenesættelsen af showet.

S’NOB de NOBLESSE havde lavet en kollektion, der spillede over traditionelle efterårsfarver som brun, camel, grå, sort afløst af rød, beige pailletter og print. Kollektionen tog udgangspunkt i kontrasterne mellem det feminine og det rå, og mellem det løse og stramme look. Der var kjoler med draperinger og kjoler med lange, flagrende skørter, hvor enkelte havde en så lang slids, at modellernes trusse blev blottet, hvilket må siges at være mindre flatterende.

Det var en kollektion, der blandede både rå og fine materialer med kjoler i silkechiffon, både ensfarvet, med print og pailletter sat sammen med læder. Der var stramme læderleggings med lynlås forneden, brede corsagebælter af sort læder, der strammede modellerne ind, og gav kontrast til det løse look, som var gennemgående for flere af sættene. Herudover kan pelsdetaljer på skuldre og sko nævnes.
[[addon]]Materialerne så skrøbelige ud, og enkelte af kjolerne bulede underligt ud bag på modellerne. En af afvekslingerne til de tynde, sarte materialer var et mørkegrønt sæt i uld, der ikke helt vidste, hvad det ville være, og var underligt damet sammenholdt med resten af kollektionen. En militærinspireret jakke, også vist i kappe, i en flot, brændt orange med dobbeltradet knapper, stod ud i mængden, og var en af de få styles fra showet, der skilte sig positivt ud.

Kollektionen havde ikke det samme samlede udtryk, som man har set det i tidligere kollektioner fra S’NOB de NOBLESSE. Men når det er sagt, ved Birgitte Herskind, designeren bag, også hvilket segment hun designer til, og den stil rammer hun godt trods en noget fragmenteret kollektion.