Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Swedish Hasbeens i samarbejde med H&M

De svenske træsko-brand bliver næste collab med H&M-koncernen.
De svenske træsko-brand bliver næste collab med H&M-koncernen.

Karl Lagerfeld har gjort det, Jimmy Choo har gjort det – og senest har også Lanvin med enorm succes lavet en kollektion for H&M. Det næste high end-mærke, der melder sig under fanerne er Swedish Hasbeen, hvis 1970’er inspirerede træsko særligt de seneste år har tiltrukket meget opmærksomhed.

“Jeg elsker Hasbeens autentiske look, lige fra træet til læderet, og hvordan de har lavet noget, der både er traditionelt og typisk svensk men samtidig nutidigt og moderne,” siger H&M’s chefdesigner Ann-Sofie Johansson i en pressemeddelelse fra koncernen.

Også hos Hasbeens er man glade for samarbejdet – og ambitionerne er store:

“Vi har en stærk tro på, at vi kan lave bedre sko til en bedre verden. Vi ønsker at gøre mode mere sjov, kreativ og bedre for såvel miljøet som mennesker. Det har været en fantastisk oplevelse at designe for H&M! Og det er en fremragende mulighed for at sprede budskabet bag Hasbeens og gøre skoene tilgængelige for folk rundt omkring i verden,” siger Emy Blixt, der er designer og stifter bag Swedish Hasbeens.

(Træ)skokollektionen omfatter tre modeller og vil fra 20. april blive solgt i 150 H&M-butikker verden over.

Swedish Hasbeens blev grundlagt i 2007 af barndomsveninderne Cilla Wingård Neuman og Emy Blixt og sælges nu i 22 lande.