Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Cheap Monday lancerer sko- og undertøjskollektion

Svenske Cheap Monday udvider nu repertoiret med både en sko- og undertøjskollektion til begge køn.
Svenske Cheap Monday udvider nu repertoiret med både en sko- og undertøjskollektion til begge køn.

 

Fra og med AW11-kollektionen vil den svenske fashionista-yndling Cheap Monday udvide sit univers med to fulde kollektioner af sko og undertøj. Kollektionerne bliver til start lanceret på otte markeder, med efterfølgende lancering på et par markeder til. Cheap Monday følger en nøje anlagt strategi, og ønsker at udvide både repertoire og virksomhed. 

”Cheap Monday oplever en fantastisk vækst, og vi er vidner til en stor og voksende interesse i brandet på tværs af markeder. Denne lancering af to nye produktkategorier er en del af vores strategi der skal sørge for at væksten bliver endnu større. Nye produkter, nogle nye distributionsarrangementer samt nye måder at sælge produkterne på vil alle udgøre en udfordring – men en utroligt spændende en. Jeg tror, med vores underliggende filosofi in mente, at vi har en hel del at give til disse segmenter,” siger Håkan Ström, operationel chef i Cheap Monday, i en pressemeddelelse. 

Skokollektionen består af en hovedlinje og en in season kollektion, og rammer butikkerne i August 2011. Kollektionen består af elleve styles til kvinder og seks til mænd i især læder og canvas. Undertøjet når først butikkerne i oktober samme år og består af 15 forskellige styles i forskellige farver til kvinder, samt 8 styles i to-otte farvekombinationer til mænd. 

Cheap Monday blev grundlagt i 2004 og sælges i dag på 38 markeder, via 1800 salgskanaler. Cheap Mondays eneste flagskib ligger på Kronprinsensgade i København.