Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Kæder uden nethandel mister salg

Tilstedeværelse på nettet kan styrke konkurrenceevne.
Tilstedeværelse på nettet kan styrke konkurrenceevne.

Seks ud af 10 danske detailkæder tilbyder ikke onlinesalg, selvom forbrugerne i højere og højere grad efterspørger det. Det skriver dagbladet Børsen. Kun omtrent 40 pct. af alle kæder har i dag etableret webshopper, viser tal fra Retail Institute Scandinavia.

De manglende netbutikker får konsekvenser for kædernes omsætning og konkurrenceevne, mener Mette Skovgaard Frich, konsulent i Retail Institute Scandinavia.

"Tilstedeværelsen både på nettet og i de fysiske butikker er måden, detailhandlere bedst konkurrerer på. Det er derfor en rigtig god idé at være til stede på nettet," siger hun.

De danske forbrugere kan ikke handle varer på nettet hos store detailhandler som taske- og lædervarekæden Neye, sportskæderne Intersport og Sportsmaster, byggemarkedskæden Bauhaus eller den hollandske undertøjskæde Hunkemöller.

Kæderne tøver med de virtuelle investeringer af flere grunde. For det første fordi der umiddelbart ikke er mange penge at tjene.

Kilde: Børsen.dk