H&M i Sverige har i samarbejde med den hypede svenske modeblogger Elin Kling indledt den verdensomspændende kædes første bloggersamarbejde nogensinde. Elin Kling er en af Sveriges mest kendte bloggere, og valget af hende var helt naturligt, fortæller Sofia Jergerborn, marketingsansvarlig for H&M Sverige til FashionForum.dk. 

”H&M kontaktede Elin, fordi vi ønskede at finde et interessant projekt vi kunne samarbejde på. Elins målgruppe er også H&M’s målgruppe, og det føles godt at være i stand til at gennemføre et lokalt samarbejde med en svensk modeprofil som Elin.”

Kollektionen består af ni stykker tøj samt to accessories og bliver sat til salg den 3. februar i Divided-afdelingerne i 10 butikker i henholdsvis Stockholm, Gøteborg, Malmø og Uppsala. Kollektionen opnår dermed en grad af eksklusivitet, kendt fra netop H&M’s tidligere samarbejder, og Sofia Jergerborn understreger da også dette og uddyber:


”Erfaringerne fra vores tidligere samarbejder har vist, at den her type kollektion sælger bedst i storbybutikkerne.”


Hos H&M i Danmark er pressechef Marlene Hyre Dybbro ikke afvisende overfor tanken om at starte et lignende samarbejde. 


”I H&M ønsker vi altid at overraske vores kunder, og om vi kommer til at lave flere samarbejder af denne slags er for tidligt at sige nu. Lige nu er der ikke andre kollektionssamarbejder som dette planlagt.” 

Hovedpersonen selv har også svært ved at få armene ned. Til det svenske modesite Habit.se fortæller hun følgende: 

“At være den første til at lave denne type af svensk samarbejde føles utroligt smigrende og fedt. Det har været meget inspirerende at få lov til at arbejde så tæt sammen med H&Ms designteam og jeg er meget tilfreds med resultatet. Kollektionen er minimalistisk og rå, men med tydelige referencer til boheme, der afspejler min personlige stil.” 

10% af salget af Elin Klings kollektion skænkes til UNICEF. 

Foto: Elin Kling for H&M