Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Central Saint Martin-elever designer for Topshop

Tre helt nyudklækkede designere har skabt minikollektioner for den britiske highstreetkæde.
Tre helt nyudklækkede designere har skabt minikollektioner for den britiske highstreetkæde.

De internationale highstreet-kæder har i årevis eksperimenteret med at invitere gæstedesignere til at designe særkollektioner. Senest har franske Lanvin under stor bevågenhed samarbejdet med H&M, mens den engelske model Kate Moss af flere omgange har udtænkt kollektioner for Topshop. Men nu får perlerækken af kendisser, luksusmodeskabere og topmodeller følge af nyuddannede britiske designere.

Topshop har nemlig for første gang indgået samarbejde med tre nyuddannede tøjdesignere fra det legendariske modeakademi i London, Central Saint Martins om tre kollektioner. De tre designere, Lilly Heine, Matthew Harding og Simone Rocha tog med megen ros afgang fra den velrenommerede skole i sommer, og de tre minikollektioner blev i går, mandag den 14. december, sat til salg – men kun fra Topshop-flagskibet på Oxford Street i London. Lilly Heines og Matthew Hardings kollektioner kan imidlertid også erhverves online.