Hvis salget hos konkurrenterne er en indikator for, hvordan forretningsudviklingen er i IC Companys, så må den danske tøjkoncern være i god gænge. Såvel spanske Inditex – som står bag Zara-butikkerne – som svenske Hennes & Mauritz har onsdag præsenteret stærke væksttal.

Inditex har offentliggjort regnskab for de første ni måneder af selskabets skæve regnskabsår, og her blev det til en stigning i overskuddet på markant 42 pct. Nettooverskuddet blev på 1,179 mia. euro i perioden, mens analytikerne ifølge Bloomberg havde ventet 1,17 mia. euro.

Selskabet præsterede en bruttomargin på 59,9 pct. mod 57,1 pct. et år tidligere.

Samtidig har svenske Hennes & Mauritz har i en salgsopgørelse for november meldt om en stigning i omsætningen på 17 pct., mens væksten var på 8 pct. i det for detailsektoren vigtige nøgletal for salgsudviklingen i butikker, der har været åbne et år.

Kilde: Epn.dk