Article_S'nob og Noblesse er nu lagt sammen
S'nob og Noblesse er slået sammen om det nye og bredere mærke S'nob de NoblesseMed forår/sommer-kollektionen er det nu også officielt i butikkerne, at de to mærker S’nob og Noblesse er blevet slået sammen under mærket S’nob de Noblesse. Allerede under modeugen i august kunne man se det nye navn, der altså først nu er rigtig officielt.
”Det blev lanceret sammen med forår/sommer 2011 i august, men det er først rigtig officielt nu, da den nye kollektion først kommer i butikkerne til januar. Internt har vi selvfølgelig været nødt til at være et halvt år forud, i forhold til at sælge kollektionen, afholde show og møde kunder,” fortæller Maria Stubben, brand manager hos Metropol, der har det nu samlede mærke.
”Tanken med S’nob var at skabe et fashionmærke med god kvalitet til en god pris. Da vi lancerede Noblesse i 2009 skulle det være lidt mere high fashion, med en skarpere profil. Nu samler vi det bedste fra to verdener i et brand. Helt konkret betyder det, at vores kunder vil få en bredere palet. Vi holder på meget af det som S’nob er kendt for som bl.a. sine lækre skind kvaliteter i et råt snit, og de nye indspark vil så være fra Noblesse. Lækre kvaliteter, mere taljeret, lidt højere gennemsnitspriser fordi der kommer nogle dyrere styles med. Det er vigtig for os, at vi tilbyder en bredere palet, frem for en radikal ændring til vores trofaste kunder.”
Hvilken betydning, sammenlægningen får for salgskanalerne, er lidt mere uklar:
”I de store byer kan vi se, at vi lægger os ind i lidt højere profilerede butikker, end vi gjorde med S’nob. I de mindre byer vil der ikke ændres så meget, eftersom salgskanalerne er begrænset – og det er også en af grundende til, at vi ikke ændrer for radikalt på vores udtryk,” afslutter Maria Stubben.
Designer Birgitte Herskind fortsætter som den ledende kraft, hvilket hun har været siden sin start i 2003, hvor hun var med til at lancere S’nob og siden Noblesse i 2009.