Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

article_Mobilen har stor indflydelse på kundevaner

En ny undersøgelse fra American Express peger på fem stærke forbrugstrends, skriver Retailblog.dk.
En ny undersøgelse fra American Express peger på fem stærke forbrugstrends, skriver Retailblog.dk.

American Express har for nyligt lavet en undersøgelse, der ser på trends i forbrugernes måde at bruge penge på. Undersøgelsen munder ud i fem trends, der peger på internettets og mobilteknologiens stigende betydning for detailhandel, for forbrugerne betjener sig af de to ting regelmæssigt, når de skal afgøre, hvor der skal handles, og hvad der skal købes.

Forbrugerne fokuserer først og fremmest på at få mest mulig værdi for pengene lige for tiden, når de køber noget. Tilbudsjægere bruger digitale redskaber som amerikanske Groupon og det sted-baserede sociale netværk Foursquare til at opnå rabat på produkter, de ellers ville have betalt fuld pris for. Forbrugerne er også i stigende grad optaget af etikken og dagsordenen hos de virksomheder, de køber noget af.

"Alt i alt ser vi en mere bevidst forbruger. Man stopper virkelig op, inden man foretager sin købsbeslutning og fokuserer ikke bare på kvalitet, men også på virkningen af den pågældende købsbeslutning," siger Mary Hines, vice president of marketing hos American Express.

Læs resten af indlægget på Retailblog.dk

Blogindlægget er skrevet af Maria Dahl Jørgensen, redaktør på Retail Institute Scandinavias magasin Retail+. Retail Institute Scandinavia er et konsulent- og videnshus med fokus på detailhandel og forbrugeradfærd. Læs flere blogindlæg på www.retailblog.dk.