Grønt børnetøj kommer nu i endnu større fokus på børnetøjsmessen CPH kids under modeugen i februar 2011. Da messen åbnede i lokalerne i Tap1 i februar 2010 startede man ud med 4 brands med bæredygtigt eller grønt børnetøj. Nu, to måneder før den kommende modeuge tæller antallet af bæredygtige børnetøjsbrands 12 forskellige. 

”Vi får flere og flere tilmeldinger fra bæredygtige og økologiske mærker. Efterspørgslen på alle arter af bæredygtigt tøj er steget markant hos os, men i den grad også for børnetøj generelt. Jeg regner bestemt med at der kommer flere til inden vi lukker for tilmeldinger,” fortæller Lone Holm, grundlægger af CPH Kids. 

Den første messe i februar havde også et socialt fokus, med foredrag om bæredygtighed fra blandt andet et hollandsk firma der rådgiver virksomheder om netop det emne. Siden har messen ikke opreklameret sig direkte på det, men stigningen i de bæredygtige mærker er altså fortsat. Og selvom det ikke er alle de mange mærker der udstiller på messen, der har en art certificering, understreger Lone Holm, at der er en god sammenhængskraft:

”Vi har jo rigtig mange mærker, og fælles for dem alle – også dem der ikke er decideret bæredygtige, er en socialt bevidsthed der omhandler fx ens arbejdskraft, produktionssted eller valg af materialer. Og fokus på det stiger. Mange af de butikker vores mærker sælger til har deres almindelige børnetøj, og så derudover fx basislinjer i økologisk bomuld. Jeg tror tendensen vil fortsætte, og det stigende antal af udstillere på vores messe understreger dette,” afslutter hun.