Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Article_Stormagasiner har succes med in house brands

Både ind- og udenlands melder stormagasinerne om positive resultater fra deres egne såkaldte in house-brands.
Både ind- og udenlands melder stormagasinerne om positive resultater fra deres egne såkaldte in house-brands.

Britiske Debenhamns har for nylig meldt om positive resultater på bundlinjen med deres helt egne brands som særlig stærk indtjeningskilde. Og også danske Magasin har gode erfaringer med in-house-brands.

Fordelagtigt med egne brands
Ifølge Magasins kommunikationschef Jan Helleskov er fordelene mange, når man fører sine egne mærker:

”Vores in house-brands giver større frihed i processen fra idé til færdigt produkt. Vi styrer selv designprocessen og produktionen, og det genererer en noget større indtjening.”

Trends og god kvalitet giver kunder
Magasin har blandt andet mærket MAG*s og børnetøjsmærket Bakito, hvor stormagasinets eget designteam står bag. In house-brandet MAG*s henvender sig både til kvinder og mænd og indeholder alt fra basistøj til mere trendbaserede kollektioner.

”Vi fokuserer meget på den gode kvalitet og på aktualitet. Både produkter til hende, der er modebevidst, og til den klassiske forbruger, såsom et godt cardigansæt eller lignende. Vi prøver at ramme bestemte key items fra sæsonen. Vi spotter trends og er opmærksomme på, hvad der sker lige præcis i denne sæson. Det kunne fx være en læderjakke i et bestemt skind, joggingbukser eller noget helt tredje,” siger Birgitte Laulund, der er design- og sourcing manager i Magasin.

Magasin har gennem tiderne haft en række egne brands, som ifølge Jan Helleskov har været en succes.

”Vi har en meget loyal kundeskare, og når man laver sine egne in house-brands, der respekterer kvalitet og design, så vil der være kunder,” slutter Jan Helleskov.

Magasin blev i slutningen af 2009 overtaget af det britiske stormagasin Debenhams.

Se mere om Magasin her.