Svenske Ellos smider nu de gamle postordreklæder og går ind på det franske marked for e-handel. Det skriver Dagens Handel i dag.

”Vi er helt overbeviste om, at der findes en nische for Ellos i Frankrig,” siger Eric Dubois, der er adm. direktør i Ellos til Göteborg-posten. De seneste 13 år har Ellos været ejet af det franske moderselskab Redcats.

Ellos har netop startet en fransk hjemmeside (ellos.fr) med flere end 900 produkter i sortimentet, herunder primært dame- og børnetøj.

”Vores tanke er at tilbyde nordisk elegance, kvalitet og enkelthed, tøj som er tæt på naturen. Og vi er sikre på, at Ellos’ børnetøj vil skabe en merværdi og komplementere Redcat-gruppens andre varemærker og således drive mere trafik til Ellos’ side,” fortsætter Eric Dubois.

”Vi er ikke længere interesseret i, at varemærket defineres som postordre, vi ønsker at man ser Ellos som et moderne e-handelsforetagende, hvor hjemmesiden er vores butik,” slutter direktøren.