article_A Question Of åbner pop-up-shop
Det bæredygtige t-shirtforetagende A Question Of åbner pop-up-butik i København.Konceptet har mange fans i udlandet, men herhjemme er det stadig de færreste mærker, der har lagt energi i at åbne butik kun for at lukke den igen kort tid efter. Senest åbnede Mads Nørgaard i forbindelse med modeugen i august 2010 en pop-op-butik, og nu er også det bæredygtige t-shirt-mærke A Question Of klar til at slå dørene op for en – med ejerens egne ord – interimistisk, midlertidig butik.
”Vi har leget med tanken et stykke tid, så da vi fik mulighed for åbne butik i nogle gode omgivelser, slog vi til. Stedet var vigtigt,” siger Mads Ulrik Greenfort, der er medejer af t-shirtmærket. Pop-up-shoppen åbner fredag den 1. oktober klokken 19, hvor interesserede kan lægge vejen forbi, mens de alligevel shopper ved Fashion After Dark-arrangementet.
For Mads Ulrik Greenfort handler åbningen ikke om det direkte salg, der kommer til at foregå i butikken:
”Det er bare en god måde at skabe en historie omkring brandet. Pop-op-butikken er nok mere en mulighed for at skabe en anderledes oplevelse for kunderne, end det direkte er en måde at skabe mere salg på,” forklarer han.
På spørgsmålet om, hvorfor det endte med en måned – butikken lukker og slukker efter sig den 31. oktober – svarer ejeren:
”Der havde ligget en dametøjsforretning i lokalerne gennem mange år, og så var der lige et tomrum på en måned, før den nye lejer rykker ind. Det passede perfekt. Nogle har måske deres pop-up-butik i længere tid. For os var det optimalt med en måned.”
Han håber, at butiksåbningen vil øge kendskabet til A Question Of.
”Det har det faktisk allerede gjort, for det er en god historie. I sidste ende betyder det jo, at vi kommer bredere ud,” slutter Mads Ulrik Greenfort.
A Question Of åbner pop-up-shop med t-shirts i Gothersgade 21 , København K., fredag den 1. oktober klokken 19 og lukker igen den 31. oktober. Butikken er dagligt åben fra kl. 12-18, dog lørdag fra kl. 10-16. På første åbningsdag er der 15 pct. rabat på alle mærkets økologiske fair trade-styles, og der vil endvidere være mulighed for at erhverve sig en limited edition-t-shirt, der kun er til salg i pop-op-butikken.