Indtjeningen stiger i den svenske highstreet-mastodont H&M, men den er ikke steget nok i tredje kvartal.

Koncernen afsluttede således Q3 bedre end samme periode i 2009 med et resultat før skat på 5,7 mia. svenske kroner mod et resultat på 4,7 mia. svenske kroner året inden. Men med en målsætning, der lød på godt 6 mia. svenske kroner for kvartalet, er resultatet ikke desto mindre skuffende.

H&M omsatte i perioden fra 1. juni til 31. august 2010 for knap 31,5 mia. svenske kroner, hvilket er en stigning på knap 4 mia. svenske kroner, og virksomheden henter stadig et godt stykke mere end halvdelen af deres indtjening i Europa. Alene i  Sverige har koncernen 165 butikker, der i alt har omsat for 2,2 mia. svenske kroner i tredje kvartal. Flest H&M-varehuse finder man i Tyskland (369 butikker), hvor der i Danmark er 83 butikker, der omsætter for omtrent halvt så meget som i Sverige. 

Tøjgiganten har brugt 2010 på at få styr på likviditeten, og har således vendt et cashflow på minus 6,5 mia. svenske kroner til et flow på 860 mio. svenske kroner. Selskabets udmærkede resultat henter godt 2,5 svenske kroner hjem per aktie til aktionærerne.