article_syv skarpe til Thomas Bjerg
De inspirerer os og får os til at stræbe lidt højere. FashionForum.dk har spurgt en række af Danmarks kreative ledere og stærke innovatører, hvor de finder deres inspiration.De inspirerer os og får os til at stræbe lidt højere. FashionForum.dk har spurgt en række af Danmarks kreative ledere og stærke innovatører, hvor de finder deres inspiration. Her er det Thomas Bjerg, ejer og grundlægger af buzz-reklamebureauet Very.
Hvor og hvornår tænker du bedst?
Mine ideer og tanker kommer lige pludselig. Når jeg kører i bil, eller når jeg står i badet. Derfor har jeg Post-its og papirer liggende alle vegne med ting jeg skal huske eller ting, jeg skal følge op på.
Hvornår er du sidst stødt på en rigtig god ide –og hvad var det?
Karrieremæssigst var det konceptet omkring Very, som jeg åbnede for fire år siden. Siden da er der hele tiden mindre ideer, som udvikler virksomheden, og som samlet set udvikler den oprindelige ide, men de er knap så banebrydende.
Hvilke egenskaber er vigtigst hos en dygtig leder?
En dygtig leder kan uddelegere opgaver til sine medarbejdere. Med andre ord er en dygtig leder en, der har fuld tillid til sine ansatte, og som ikke skal have føling med alt i virksomheden. For mig er det ligeledes vigtigt at have et godt og sjovt arbejdsmiljø, som den dygtige leder skaber og holder ved lige.
Hvor leder du efter du inspiration/ideer?
Min inspiration kommer fra de mange kulturer, vi arbejder med hos Very. Der er ikke noget mere inspirerende end at se en person brænde for nye projekter.
Hvordan kobler du af?
Jeg kobler af, når jeg er sammen med familien, spiller poker med drengene, og når jeg daffer rundt derhjemme og laver ingenting. Jeg vil gerne tro, jeg er god til at skille mit privatliv fra mit arbejdsliv.
Nævn de sidste fem bøger du har læst:
”Han danser på sin søns grav” af Martin Kongstad, “Du som er i himmelen” af Morten Sabroe, “Reklamen til eksamen” og ”Socialnomics” af Erik Qualman
Hvilket stykke tøj er du gladest for i din garderobe?
Mine slidte jeans og mine Converse.
Hvilket dansk brand skiller sig for dig særligt ud – og hvorfor?
WoodWood. De har formået ikke at gå på kompromis med sig selv, er altid innovative og har opnået imponerende samarbejder med verdens største brands, blandt andet Adidas og Nike, designeren Kim Jones og nu også Ellesse. De fik den gode idé og fulgte den. Og de har formået at opbygge og bevare hypen omkring deres brand i otte år, blandt alt fra forstadsdrenge til de mest kræsne folk i branchen. Fedt som samarbejdspartner at have været med til at se dem vokse siden 2006.
Foto: Kenneth Nguyen for Very
LÆS OGSÅ:
Syv skarpe til Emilia van Hauen
Syv skarpe til Christian Have