Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Artikel: Metropol CEO: Stor forvirring omkring messerne.

Det nye initiativ Copenhagen Fashion Council har ikke gjort det nemmere at finde rundt i messerne, mener Tommy Hyldahl. For tidligt at bedømme, siger Peter Sabroe.
Det nye initiativ Copenhagen Fashion Council har ikke gjort det nemmere at finde rundt i messerne, mener Tommy Hyldahl. For tidligt at bedømme, siger Peter Sabroe.

Mens modemesserne melder om tilvækst i besøgstallene har Metropols CEO, Tommy Hyldahl, en anden opfattelse: “Tilstrømingen af nye kunder til messerne har været dårlig, man behøver bare at gå rundt blandt standene for at se, at der er halvtomt”. Dette mener han bl.a. skyldes at messerne ikke står mere sammen, hvilket skaber stor forvirring og frustration over de mange messer. “Med det nye showroom Moshroom [initieret af Wood Wood, red.] er der faktisk fem messer og det skaber stor forvirring om hvilke brands, der befinder sig hvor", siger Hyldahl, der har samlet sine mærker St. Martins, Margit Brandt, S’NOB, SUIT og Noblesse på CPH Vision i Øksnehallen, der i dagene 12.-14. august 2010 havde 10,142 besøgende – noget over august 2009, hvor Terminal-2 og Cph Vision tilsammen havde 20,619 besøgende.

Det nye initiativ Copenhagen Fashion Council, der er en sammenslutning af Copenhagen Fashion Week, CIFF, Gallery, Terminal 2, CPH Vision og Dansk Mode og Textil, er en platform, der blandt andet er sat i verden for at lette kommunikationen omkring messerne for de besøgende. Men det har man ikke mærket meget til, siger Hyldahl: “Man har ikke kunne mærke nogen forandring, det er på samme niveau som tidligere, hverken værre eller bedre.”

Spørger man CIFFs direktør Peter Sabroe om det nye initiativ har været en succes, siger han: "Det er alt for tidligt at udtale sig om, fordi at det er første gang, at tiltaget er lavet. Et brand af den art skal markedsføres og implementeres. Men det er jo en tanke og en grundidé i forhold til Copenhagen Fashion Week, at Copenhagen Fashion Council skal være det primære overordnede og organisatoriske organ i den københavnske modeuge. Og den allervigtigste opgave i forhold det er, at vi får tiltrukket de bedste udenlandske indkøbere og at vi får etableret en række services som et call center, shuttle service og meget andet."

Tommy Hyldahl har for nylig indgået en aftale med den islandske bank Straumur om tilbagekøb af deres aktier i Metropol. Han ejer allerede aktiemajoriteten i Metropol og køber Straumurs resterende 49% tilbage over de næste tre år. 

“Det fulde ejerskab giver os et andet råderum, siger Hyldahl, der også afslører, at han barsler med et nyt, men endnu hemmeligt projekt. 

Derudover tilkendegiver han, at der i fremtiden vil blive satset mere på at internationalisere Norr-butikskonceptet, der sælger Metropols mærker og allerede i dag findes i Istanbul, København, Rom, Stockholm, Tallinn og Århus.

Læs også:
Messeboss: Vi er godt tilfredse
Svært at få armene ned på tredje messedag
Ordrerne strømmer ind på anden messedag
God stemning ved messestart