Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

article_Ordrerne strømmer ind på anden messedag

På andendagen melder både Benedikte Utzon og svenske TwistTango om tilfredstillende ordretilgang, og forventningerne fremadrettet er skyhøje.
På andendagen melder både Benedikte Utzon og svenske TwistTango om tilfredstillende ordretilgang, og forventningerne fremadrettet er skyhøje.

Der bliver købt ind på livet løs, og der er kø ved indskrivningsskrankerne lige fra morgenstunden. I Øksnehallen, hvor modemessen CPH Vision slår sine folder, havde danske Benedikte Utzon således klokken 11.00 torsdag – en time efter åbningen – allerede fået nye to store ordrer i hus.

”Og bag mig står et stort engelsk agentur lige nu og underskriver en kontrakt. De har været flere gange forbi, og nu sker det. Det er stort,” tilføjer Benedikte Utzon, ejer og designeren bag mærket af samme navn.[[addon]]Benedikte Utzon har i alt på årets messe fået 19 ordrer i hus, og heraf hele syv nye kunder – fire danske, to nordiske og en enkelt engelsk, og selvom det også gik godt på messen for et år siden, er designeren særligt glad for den megen interesse mærket har fået denne sæson.

”Vi er heldige. Når vi ser os omkring herude [i Øksnehallen, red.], kan man mærke, at der stadig er mange, der ikke får kunder i butikken, men vi har hele tiden noget at lave,” siger Benedikte Utzon, der giver et internationalt og genkendeligt design skylden for den megen opmærksomhed.

”Vi rammer tiden og er ikke så danske i looket, vi er ikke så tuttenuttede,” forklarer designeren, der for et halvt år siden åbnede sin første egen butik, som faktisk har nået sit budget helt fra begyndelsen.

”Efter få måneder kørte den 200 pct. over budget, og nu har vi planer om at åbne fem yderligere butikker i Danmark, vi skal bare finde den helt rigtige placering til dem,” siger hun.

Et andet sted, det også står godt til, er hos svenske Twist&Tango, der med en 60 kvadratmeter stor stand breder sig godt på messen. Her har man bestemt ikke sat barren lavt, men går i stedet direkte efter guldet:

”Vi håber at blive lige så store i Danmark, som vi er i Sverige, med egne butikker og et velkendt brand,” siger CEO i Twist&Tango, Tina Foghammar.

Og med 24 ordrer i bogen allerede på messens anden dag, kunne det tyde på, at planerne nok skal blive realiseret inden for den treårsperiode, Tina Foghammar har sat som margin.

Læs også:
Messeboss: Vi er godt tilfredse
Metropol CEO: Stor forvirring omkring messerne 
Svært at få armene ned på tredje messedag
God stemning ved messestart