Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

article_Messedirektør: Drop det private showroom

På Gallerymessen er CEO Christian Gregersen ikke i tvivl om, at de mange mærker, der vælger privat showroom frem for en messestand, er til skade for modeugen som et hele.
På Gallerymessen er CEO Christian Gregersen ikke i tvivl om, at de mange mærker, der vælger privat showroom frem for en messestand, er til skade for modeugen som et hele.

Christian Gregersen, der står i spidsen for Gallerymessen i Forum, glæder sig over, at messens første timer er forløbet til den søde lyd af spidsede blyanter mod ordrebøgernes sider. Det går med andre ord godt på messerne, men direktøren har én anke:

”Jeg så virkelig gerne, at de skandinaviske mærker kom ind i fællesskabet [på messerne, red.],” siger Christian Gregersen med henvisning til den række af mærker, der har valgt messerne fra til fordel for egne private showrooms rundt i byen.

”Det ville få modebranchen til at stå stærkere, hvis disse mærker bakkede op om fællesskabet på messerne, og så ville det frem for alt give indkøberne en bedre oplevelse,” understreger han videre og forklarer, at det er unikt, at samtlige fire messer denne gang er blevet enige om en fælles shuttlebusservice, der sørger for, at indkøbere kan komme gratis fra fx Bella Center til Øksnehallen.

Messerne – temmelig farligt område
Tidligere har kun Terminal 2-messen og CPH Vision-messen, der drives af samme ejer, Exhibition Professionals, benyttet en sådan gratis shuttleservice, og fælles bustransport mellem samtlige messer er altså et nyt tiltag, der ikke har været letfødt i det messesamarbejde, som direktør for CPH Vision Peter Fenger solidarisk omtaler som ‘et temmelig farligt område’. Derfor mener også Christian Gregersen fra Gallery, at de mærker, der har valgt messerne fra og i stedet inviterer indkøberne ud i showroomene, skulle tage at komme med i fællesskabet:

”Der kører jo ingen bus til showroomene, og det vil sige, at indkøberne skal tage taxa for at se et enkelt mærke. Det ville virkelig hjælpe, at showroomudstillerne flyttede deres kollektioner til messerne,” slutter Christian Gregersen.

DEBAT: Hvad mener du – skal mærkerne droppe de private showrooms?