Problemet med trendshows er, at de er for generelle og ikke giver nogen indsigt i designernes visioner. På trods af den umulige præmis, som CFW seriøst burde overveje i forhold til showkalenderen, var CPH Visions presseshow velproduceret og lettere underholdende.

I opholdsvejr ved det majestatelige Gefionspringvand blev et sammensurium af designere holdt sammen af fire internationale hovedtrends: Barok delight bød på pastoral romantik à la Chanels halmballe S/S-10 show med feminine kjoler i on-trend beige og hvide transparenter, stylet med hvide knæstrømper, gammelrosa velourbånd og stråhatte. Smilende modeller, der spiller koket og flirter med publikum er sjældent velfungerende – det er det hverken for Sonia Rykiel eller denne gang. Den næste trend, Rough Zone, bød på en kærkommen kontrast med sæsonens populære militær- og sportsmode: armygrønne skjorter, drop crotch-bukser, sweatshirts og badetøj tilsat incognito shades. World Domination spillede på batik, print og etnostemning brudt af brokadejakker, metallics og Grace Kelly’ske tørklæder og solbriller. Era of Ease var den afsluttende og dominerende, nyminimalistiske Céline-trend, der viste et mix af sort zipper nederdele og læderkjoler, beige trenchcoats og hvide skjorter.

Der var intet nyt under solen, men det er næppe præmissen for et trendshow med mid-range mærker – det nye var en mere trendy Benedicte Utzon, hvis design sendte tydelige hilsener til de internationale modetrends.