En stribet kollektion i en stribet butik er Mads Nørgaards bidrag til Copenhagen Fashion Week SS11.

"Vi ønskede at gøre opmærksom på vores brand under modeugen uden at holde show. Deraf formede idéen til det stribede koncept sig med en pop-up shop, en avis og en kollektion. Derudover har Djuna Barnes lavet et miks, der kommer til at spille i butikken," fortæller Mads N. Nørgaard.

Pop-up shoppen lægger sig i en relativt ny retail-tradition, hvor butikker opstår og forsvinder, ofte i forbindelse med en særlig kollektion eller produkt. Butikkerne åbnes for det meste enten helt centralt eller i byernes yderkantsområder, hvor man skal kende nogen, som kender nogen, for at høre om dem. Især Comme de Garcon gjorde sig en periode bemærket ved sidstnævnte.

Mads Nørgaards stribede pop-up shop kommer til at ligge i Slagterboderne 8 i Kødbyen, København fra d. 12-14 august 2010, og vil have en specifik og skabt-til-lejligheden-kollektion på hylderne til omgående salg.

"Vi forventer selvfølgelig at sælge den stribede kollektion, men har ingen forventning om at tjene på arrangementet," fortæller Nørgaard, der også har skabt en SS11 kollektion til salg på deres stand på Gallery Int. Fashion Fair.