Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Artikel: Modeugens aktører: Fernanda Palmeiro

Den første person i serien "Modeugens aktører" er Fernanda Palmeiro, der er PR- og Marketing Manager for Cph Vision og Terminal-2 og chefredaktør for messens officielle blad The Vision.
Den første person i serien "Modeugens aktører" er Fernanda Palmeiro, der er PR- og Marketing Manager for Cph Vision og Terminal-2 og chefredaktør for messens officielle blad The Vision.

Med under en måned til Copenhagen Fashion Week SS11 er forberedelserne til denne sæsons modeuge nu på deres højeste rundt omkring i branchen. FashionForum.dk ønsker at give et så fyldestgørende billede af hvordan Copenhagen Fashion Week apparatet fungerer som muligt, og vil derfor i den kommende tid bringe en serie af interviews med nogle af modeugens vigtigste aktører.

Den første i serien er Fernanda Palmeiro, der er PR- og Marketing Manager for Cph Vision og Terminal-2 og chefredaktør for messens officielle blad The Vision. 

[[addon]]

Fernanda, hvordan forbereder du dig til Copenhagen Fashion Week? 
Forberedelserne starter allerede 5-6 måneder inden messen, hvor jeg går i gang med at planlægge vores kampagne, som vi annoncerer med i 25 internationale fagblade. Jeg starter også tidligt med forberedelser til messens officielle blad The Vision, hvor vi går i gang med at brainstorme omkring indhold, planlægger modeserier og sætter artikler i gang. 

Jeg har mest travlt i juli måned og i starten af august. Det betyder, at der ikke er noget, der hedder ferie, da der er så mange forskellige ting, der skal på plads – journalister og indkøbere som skal flyves ind, invitationer der skal sendes ud, showtilmeldinger, seating-planer der skal laves, story pitch til pressen, pressemeddelelser der skal skrives, samarbejder med medie partnere som skal på plads etc. etc. 

Derudover laver vi denne gang World’s Greatest Catwalk i fællesskab med de andre messer, Danish Fashion Institute og Dansk Mode & Textil. Der har været meget forberedelse, og det er benhårdt arbejde at promovere modeugen internationalt, og vi kommer til at flyve over 100 pressefolk og indkøbere ind til modeugen i august.
Der er mange, der tror, at vi kun arbejder i forbindelse med messerne, men alle vores projekter og aktiviteter kræver en kæmpe koordinering og stor forberedelse, så der er rigeligt at lave hele året rundt!

[[addon]]

Hvordan deltager du i Copenhagen Fashion Week SS11?
Under selve modeugen vil jeg mene, at vi deltager absolut maksimalt. At opleve modeugen fra vores perspektiv er virkelig ikke en joke. De fleste laver måske ét show, én fest eller én messe. Vi laver altså to messer, tre shows, et magasin, en kæmpe fest og derudover flere mindre events på messerne. Det er netop dét, jeg kan lide ved at arbejde på Copenhagen Fashion Fairs – at man har mulighed for at lave lidt af det hele, og at man udover vores eget brand, altså messen, også repræsenterer og arbejder sammen med over 300 danske og internationale brands og designere. 
Jeg taler rigtigt meget med pressen for at få dem informeret og interesseret i vores spændende brands og nye tiltag og samtidigt sidder jeg med gæstelister for vores tre shows og koordinerer seating, pressedækning samt sørger for at pressen modtager billeder og pressemeddelelse efter hvert show. 

Hvordan ser dine dage ud under selve modeugen?
Jeg har sindssygt travlt under hele modeugen, og er i gang non-stop lige fra jeg står op til sent om natten. Vi starter allerede om onsdagen, hvor vi denne gang afholder vores to presseshows for CPH Vision & Terminal-2. Mine dage under modeugen er et godt mix af alt fra endeløse rækker af møder med journalister, medie partnere og marketingpersoner fra de blade vi annoncerer i til koordinering af seatingplaner, gæstelister, seatingpiger, goodiebags og Designers’ Nest dommerne. Selvom jeg altid prøver at have seatingplanerne på plads inden modeugen starter, er der altid last minute changes, der skal laves. Og så tager jeg rundt til shows med vores VIP journalister, og prøver at give dem så god en oplevelse af byen og modeugen som muligt.

Hvad forventer du at få ud af Copenhagen Fashion Week?
Jeg forventer selvfølgelig, at det bliver en stor succes og at vores fælles tiltag og samarbejdet med de andre messer, DM&T & Copenhagen Fashion Week giver et velfortjent boost til den københavnske modeuge. Og at det så resulterer i at flere fashion professionals besøger modeugen, at der bliver lagt flere ordre på messerne og at pressen interesserer sig endnu mere for dansk mode og dens uniqueness. 

Jeg håber, at jeg vil møde spændende mennesker og at det generelt bliver en lærerig oplevelse og en god messe for alle vores brands. Og så forventer jeg, at det ikke regner om onsdagen, for da afholder vi to udendørs shows!

[[addon]]

Hvad ser du mest frem til ved Copenhagen Fashion Week?
Jeg ser virkelig frem til vores shows – især Terminal-2 presseshowet med Style Counsel som producent. Det bliver noget helt særligt med et fantastisk set up, som man bare ikke vil misse. Og så glæder jeg mig rigtigt meget til Designers’ Nest showet, hvor vi igen får besøg af vores kære kronprinsesse. Og så har vi til Designers’ Nest et dream team af et dommerpanel kun bestående af mænd! Vi kører off-schedule, da vi desværre ikke kom med i showkalenderen, men det bliver bare så godt!

Jeg glæder mig også rigtigt meget til at se, hvad designerne har fundet på til næste sæson, og så ser jeg vildt meget frem til at møde Colin McDowell igen, som kommer for at deltage i Designers’ Nest for tredje gang. 

Afslutningsvis glæder jeg mig til Worlds’ Greatest Catwalk, som bliver en modebegivenhed af hidtil usete dimensioner – og så glæder mig rigtigt meget til vores nye initiativ; blogger-platformen Cover Blogger Camp i Terminal-2. Den bliver den første af sin slags, hvor vi flyver kendte, internationale VIP bloggere til København i samarbejde med Cover.

Besøg Cph Vision og Terminal-2 her

Billeder: Cph Vision og Fernanda Palmeiro