Det velansete varehus Galeries Fayette/Berlin støtter op om unge designere i projektet Labomode. I februar, under Berlin Fashion Week AW10, præsenterede de i samarbejde med Modezonen de tre danske brands, Vilsbøl de Arce, Susanne Guldager og Fnubbu. Vi har talt med Ulrike Möslinger, marketing ansvarlig i Galeries LaFayette og Signe Møller Jensen fra Fnubbu.
[[addon]]“Vores idé med LaboMode er at præsentere unge, upcoming designere for vores kunder. I starten var det kun designere fra Berlin, men nu viser vi også designere fra andre lande”, fortæller Ulrike Möslinger, der er marketing ansvarlig i Galeries LaFayette. “Med de tre meget forskellige designbrands, var vores ønske at vise bredden af dansk, ung mode. Og vi oplevede, at de fik en rigtig god opmærksomhed. Især Fnubbu, der også solgte godt, fordi vores kunder elsker den mangefarvede strik.
Fnubbu er ejet af designer Signe Møller Jensen, der tog afgang fra Danmarks Designskole i 2007 og hurtigt efter startede Fnubbu, der er kendetegnet ved print og luksuriøse materialer cashmere strik, silke og bomuld. Virksomheden får alt produceret i Kina og sælger i Norge, Sverige, Holland, Irland og Japan.
[[addon]]“Det er en rigtig god idé, at give små upcoming brands mulighed for at udstille og prøve detailhandlen af i et stormagasin”, siger Signe Møller Jensen. Det var også en måde at prøve en del af det tyske marked af. Efterfølgende har jeg også fået en del henvendelser fra folk via netsalg, der pludselig ikke kunne købe Fnubbu i Galeries Lafayette mere og jeg har også fået nye kunder i Berlin, der var stødt på mit mœrke i stormagasinet. Og så solgte jeg jo også, mens det stod på, så alt i alt var det en rigtig god oplevelse – forhåbentlig også for de kunder, der var i butikken, som fik en mere varieret shoppingoplevelse.”

Samarbejdet mellem de danske designere og Galerie LaFayette blev til i samarbejde med Modezonen.

Læs mere om LaboMode og Fnubbu i artiklen ’Med tyske øjne’. 

Links: Fnubbu.com

Billeder: FashionForum.dk