Artikel: Kopenhagen Fur er nationalpartner på World Expo 2010 i Shanghai
"Når der bliver sagt noget godt om Danmark, så siger det også noget godt om os", siger Ditte Sorknæs fra Kopenhagen Fur, der repræsenterer dansk mode, når World Expo 2010 i Shanghai åbner den 1. maj 2010.Dansk mode er repræsenteret af Kopenhagen Fur, når World Expo 2010 i Shanghai åbner den 1. maj 2010. Verdensudstillingen løber frem til den 31. oktober 2010, og forventes at blive besøgt at godt 70 millioner gæster.
[[addon]]
Når World Expo 2010 åbner den 1. maj, er den danske pavillon fyldt til bristepunktet med noget af det, der siger mest om Danmark. Den Lille Havfrue er der som bekendt, vores cykelkultur er repræsenteret ligesom arkitektur, fødevarer, kunst af Jeppe Hein og dansk mode alt sammen er en del af den danske historiefortælling, der udspiller sig i Shanghai.
Den danske pavillon har fået navnet ”Welfairytales” som er en sammentrækning af welfare og fairytales. Det danske eventyr udspiller sig over tre kapitler i pavillonen, der er tegnet af Bjarke Ingels tegnestue BIG.
World Expo er med sine knap 200 udstillere og godt 70 millioner besøgende en gigantisk platform at blive promoveret på. Det forventes, at den vil genere mere økonomi end de Olympiske Lege i Beijing i 2008. Og med udsigterne til, at Kina er på vej til at blive en af verdens største økonomier, og eftersom hovedparten af de besøgende er kinesere, er Danmarks pavillon et unikt forum for promovering af Danmark og danske produkter.
Èt af de danske brands der tager del i World Expo 2010 er Kopenhagen Fur, der er en af nationalpartnerne på den danske pavillon.
Ditte Sorknæs er Marketing Communication Manager på Kopenhagen Fur, og fortæller her om, hvordan Kopenhagen Fur tager del i verdensudstillingen, og hvad de forventer sig af den.
Hvordan deltager Kopenhagen Fur på World Expo?
Vi er en af nationalpartnerne sammen med Arla og Carlsberg igennem Landbrug- og Fødevarersektionen. Vi er seks-syv nationalpartnere alt i alt.
Til det knytter der sig noget helt lavpraktisk, som er selve sponsoratet. Så vi giver nogle penge til pavillonen, så det kan lade sig gøre at sætte den op. Dernæst er der det lidt særlige ved Expo, at det er en non-commercial platform. Sammenlignet med en fagmesse, hvor man har en stand og kan opsætte logoer osv., handler Expo om at promovere et helt land, og altså i vores tilfælde Danmark.
Hvordan bruger I jeres status som nationalpartner?
Dét at være nationalpartner er vi ud fra en tro på, at det at promovere Danmark som hele også gavner os som virksomhed. For eksempel har vi 5 VIP dage, hvor vi har adgang til nogle lokaler på pavillonen, hvor vi kan invitere nogle af vores vigtigste kinesiske kunder ind.
For kineserne er det selvfølgelig ekstremt vigtigt, at de har World Expo, og noget de er utroligt stolte af i Shanghai.
Hvad kan World Expo tilbyde jer som et dansk brand?
Det helt primære er, at når Danmark bliver promoveret i Kina, så bliver VI også promoveret i Kina. Når der bliver sagt noget godt om Danmark, så siger det også noget godt om os.
Hver pavillon har sin egen dag, hvor lokal- og international presse så følger pavillonen. Og der er Kopenhagen Fur som den eneste virksomhed præsenteret i det officielle program med et modeshow. Til det inddrager vi andre danske brands, men jeg kan endnu ikke afsløre, hvem det bliver. Men det er vigtigt for os at invitere nogle brands med, som også er store i Kina, og som også vil kunne få noget ud af sådan et show. Simpelthen ud fra en tankegang om, at vi løfter i flok. Vi er små i Danmark, og det er vigtigt, at vi går ud sammen som en samlet flok.
Læs mere om World Expo 2010 her
Billeder: World Expo 2010 og Kopenhagen Fur