Vogue lancerer iPhone-applikation
Amerikansk Vogues nye iPhone-applikation fører læseren direkte fra trend til indkøbskurv.[[addon]]Vogues nye iPhone-applikation ’VogueStylist’ skaber en direkte forbindelse mellem trend, brand, kunde og indkøbskurv. Applikationen giver med funktionen ’Stylist’ læseren, der her bliver til brugeren, mulighed for at uploade billeder fra deres egen garderobe og mikse den med alt det nyeste tøj, tasker, sko og accessories, der bliver vist i Vogue. Hvis de er tilfredse med resultatet kan de gå direkte til e-shoppen og erhverve sig deres fund, og dermed er legen gjort til business.
I følge Wall Street Journal er netop muligheden for upload af private billeder, den funktion som Vogue er mest begejstrede for, og er skabt især for at nå et yngre publikum. ”Den yngre generation vil hellere uploade end downloade”, siger Susan Plagemann, forlægger på Vogue.
Med ’bladre-funktionen’ illuderer applikationen en del af fornøjelsen et fysisk magasin, men stadig er man dog ikke i tvivl om, at det er produktet og dermed dets salgbarhed, der er det vigtigste.
Udover e-shop kan applikationen også vise dig hen til den nærmeste forretning, men denne funktionen er indtil videre kun indstillet til USA, hvorved iPhone 3GS’ kompasfunktion ikke er brugbar i lande udenfor.
Herhjemme håber Cover på at lancere deres egen applikation i løbet af 2010, mens Egmont Magasiner vil ikke afsløre, om der er lignende initiativer på tegnebrættet.
Har du prøvet den nye Vogue- applikation? Lad os vide, hvad du synes!
Kilder
www.mediawatch.dk, www.minonline.com, Wall Street Journal, Malling Publications Aps og Egmont Magasiner.