Modebloggertema: Rike Doepp, Agentur V
"De har gjort det uncool til det nye cool." Rike Doepp er Managing Partner i Agentur V i Berlin og PR-ansvarlig for bl.a. Wood Wood, Henrik Vibskov og Stine Goya.Rike Doepp, Creative Director i Agentur V. PR-ansvarlig for bl.a. Wood Wood, Henrik Vibskov og Stine Goya.[[addon]]
Hvordan seater du bloggere?
Som det gælder for alle medier, afhænger det meget af mediets udgivelsesgrad. Der er bloggere, der arbejder meget professionelt og skriver gode anmeldelser, og nogle af dem sætter vi selvfølgelig på første række.
Hvordan skelner du mellem bloggere?
Vi tjekker dagligt rigtig mange blogs og inviterer dem på baggrund af deres journalistiske statements. Bloggere der skriver meget subjektivt, er ikke så interessante for os.
Hvad synes du om bloggerne som fænomen?
Der er en enorm interesse i nye online medier og social networking. Internettet ændrer den måde, vi laver PR for modebrands, og vil ændre den endnu mere dramatisk i den nærmeste fremtid. Jeg tror, at de næste to år vil medføre ændringer, som vi ikke engang kan forudse nu. Blogs er en stor del af det, men jeg tror også, at bloggerne selv må forandres og bruge internettets muligheder endnu mere kreativt. Jeg håber ikke, at de er et midlertidigt fænomen.
Jeg tror også, at den nørdede, aseksuelle fremtoning som nogle berømte bloggere er blevet synonym med (aseksuelle på grund af deres lave alder) repræsenterer internettets atmosfære ret godt. Det er på en måde et godt sted for niche kulturer og nørdede drømmere. De har gjort det uncool til det nye cool, og det kan jeg faktisk ret godt lide.
Opfatter du bloggerne som værende på lige fod med modejournalisterne?
Der er mange journalister, der skriver blogs for modemagasiner som The Moment, Interview, style.com etc., som er meget vigtige for os. En etableret journalist kan give læserne en bedre indsigt takket være deres større erfaring, men det er også sjovt at læse subjektive tanker à la Tavis – de minder mig altid om et meget friskt blik på mode.
Agentur V