Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Modebloggertema: Cecilie Christensen, ELLE

"De dygtigste modebloggere udfordrer branchen på konstruktiv vis", siger Cecilie Christansen, chefredaktør på ELLE og derudover en ivrig blogger fra både de danske og de internationale modeuger.
"De dygtigste modebloggere udfordrer branchen på konstruktiv vis", siger Cecilie Christansen, chefredaktør på ELLE og derudover en ivrig blogger fra både de danske og de internationale modeuger.

Cecilie Christiansen er chefredaktør på ELLE og blogger online fra både de danske og de internationale modeuger.

[[addon]]Hvordan forholder du dig til fænomenet “modebloggere”? Udfordrer eller underminerer de branchen og dermed også modemagasinerne?
Jeg mener bestemt, at modebloggerne har en berettigelse. De dygtigste udfordrer branchen på konstruktiv vis. De kan noget andet end modemagasinerne, og er derfor et godt supplement. På trods af at de ikke har samme midler og muligheder til rådighed (endnu), formår de bedste modebloggere at skabe en stærk identifikation i forhold til deres brugere. På den måde bliver de dermed brugernes nye ‘veninde’, og det er deres største force. Når det er sagt, mener jeg til gengæld, at modemagasiner har en uvurderlig viden om den mere intelligente del af moden – herunder historik og det store overblik over en given sæsons tendenser, og det kan de færreste bloggere hamle op med.

Hvor meget vil I afsløre af runwaykollektioner, som I ellers først viser i magasinet et halvt år efter, når de kommer i butikkerne?

Det løb er kørt for længst. Brugerne kan jo allerede, kort tid efter et show har været afholdt, se hele kollektionen fra catwalken på nettet (eller på de kendisser der overværede showet!) Vores ønske er, at tage vores nysgerrige og modeinteresserede brugere med 360 grader rundt om modeugerne. Fra de viste kollektioner og opbuddet af kendisser, til ELLE redaktionens involvering, overvejelser og outfits.

Hvad synes du om 13-årige modebloggere på første række?
Hvis den 13-årige modeblogger har en lige så ægte interesse i, og viden om mode som andre modebloggere, kan jeg ikke se, at alderen skulle være en barriere. Unge bliver yngre – og mode er klart en stærk udtryksform for nutidens teenagere. Men hvis den 13-årige er en klon af en vis anden ung (amerikansk) blogger, så synes jeg, at det er decideret latterligt – og umoderne.

Cecilies blog på ELLE