[[addon]]Med et oplag på knap 30.000 og et læsertal på 95.000 lever ELLE op til egne forventninger på trods af de seneste års økonomiske modgang. Sammenlignet med tilsvarende modemagasiner er læsertallet lidt lavere, men det er naturligt i lanceringsfasen, mener chefredaktør Cecilie Christiansen, der er godt tilfreds især fordi læsertallet er i fortsat stigende vækst. "Vi har naturligvis stadig høje ambitioner for ELLE, og holder fast i vores målsætning om, at ELLE skal være Danmarks førende modemagasin", fortæller hun.

Annoncedirektør i Aller Media, Ene C. Krog, understreger også at "ELLE er et internationalt og anerkendt brand og dermed et attraktivt univers for annoncører og samarbejdspartnere", og mener, at den positive feedback fra annoncørerne er et tegn på, at annoncering i ELLE er effektfuld.

ELLE er dog i hård konkurrence med magasinerne EUROWOMAN og Costume. EUROWOMAN præsenterer nu et oplagstal på 26.015 og et læsertal på 165.000. Costume er også med i konkurrencen med et oplagstal på hele 43.740 og et læsertal på 144.000.

Læsertal publiceres via Index Danmark/Gallup og beregnes ved følgende faktorer; læsning af papir- og webudgave, læsefrekvens og selvudfyldelsesskema med visning af logo.

Kilder: Aller Media A/S, Egmont Magasiner, Benjamin Media og TNS Gallup